Časté dotazy - Stín Černobylu



1] Potíže se stínováním
Dojde-li během hry k nesprávnému zobrazení stínů kolem postavy, zapněte si vlnovkou [hned pod Escapem] konzoli a napište do ní příkaz r2_sun_near_border 1.0, pak stiskněte Enter a hrajte. Jde o enginovou chybu nesouvisející s DMP.


2] Mizení granátometů a potíže s házením šroubů
Při sprintu ze zbraní mizí granátomety a po chvíli nejdou házet šroubky a granáty. Jde o menší chybu v Reanimation Projektu [nové modely rukou], se kterou ale krom autora těžko někdo něco udělá. Šrouby a granáty stačí schovat a pak je znovu vyndat.
Poznámka: Problém se šrouby a granáty bude v nadcházející verzi konečně opraven!


3] Protáčení obrazu
Pokud by se Vám náhodou nezamlouvalo protočení obrazu po zásahu, stačí si v gamedata/scripts složce otevřít soubor cam_effects.script a hodnotu true přepsat na false. Pro celkové odstranění protočení ještě vyhledejte soubor user.ltx - ten najdete v adresáři Sdílené dokumenty\STALKER-SHOC [Win XP] nebo Users\Public\Documents\STALKER-SHOC [Win 7/Vista]. Pak už jenom stačí u položek cam_inert a cam_slide_inert přepsat stávající hodnoty na nulu.  
     Jestliže protáčení obrazu ve hře nechat chcete, ale ne v takové míře, stačí hodnoty obou parametrů snížit zhruba na 0.05 až 0.1. Míru rozkyvu je bohužel nutné měnit při každé reinstalaci hry - ukládá se totiž do konfiguračního souboru s grafickým nastavením, do kterého modpack nemůže nijak zasahovat. Hodnoty lze měnit i během hry po stisknutí vlnovky [pod klávesou Escape].


4] Prodlevy v objevování předmětů
Pod Windows Vista dochází/může docházet k prodlevám v objevování se předmětů z rozbitých beden nebo v umisťování NPC a nejde o chybu v modpacku.


5] Hra se na určitých místech zasekne
Během hry může docházet k občasným chvilkovým zásekům na rozličných místech, jako například před můstkem směrem do baru, před vesničkou v Kordonu atd. Není to vinou modpacku. Zásekům lze předejít přidáním parametru -noprefetch do zástupce hry [pravým myšítkem na ikonu hry, Vlastnosti, kolonka Cíl, parametr dopsat za konec cesty - například "D:\Hry\Stalker\bin\XR_3DA.exe" -noprefetch].


6] Nitkový zaměřovač
Chcete-li si zapnout původní zaměřovač místo běžného tečkového, otevřete si v adresáři gamedata/config soubor system.ltx a vyhledejte řádek hud_cursor. Odmažte tu část, která před sebou nemá středníky [je to ta druhá] a v první části středníky u všech řádků odstraňte - kromě řádku ;klasická verze zaměřovače.


7] Nosnost postavy
Zvýšení nosnosti postavy lze zařídit snadnou editací dvou souborů - první se jmenuje actor.ltx [adresáč gamedata/config/creatures]. Najděte si řádek max_walk_weight, který určuje maximální váhu nesených předmětů, kdy je ještě možné chodit a přepište hodnotu na požadovanou vyšší nebo nižší [hodnoty jsou v kilogramech]. Dále je potřeba změnit řádek max_weight v souboru system.ltx [adresář gamedata\config], kterým nastavíte, kdy ještě postava může chodit s plným batohem bez zvýšené únavy. Platí zásada, že max_weight je o něco menší než max_walk_weight.


8] Okruží plynových masek
Pokud si budete chtít vypnout okruží plynových masek u specifických obleků, stačí si otevřít v adresáři gamedata/scripts soubor dynamic_hud.script a hned na začátku souboru změnit hodnotu local suithud_enable = 1 na local suithud_enable = 0. Oproti starší verzi 7.770 jsou už v 7.850 HUDy aktivní od začátku, ale s jinou (ne tak rušivou) texturou.


9] Zvuky kroků
Chcete-li se zbavit zvuků kroků, stačí v adresáři gamedata/sounds/material/actor smazat nebo přejmenovat složku step.


10] Textura na FN2000
Pokud si zapnete statické nasvícení, nebude se dobře zobrazovat textura na FN2000. Dá se to ale bez větších problémů opravit - podívejte se do adresáře gamedata/textures/wpn a smažte soubor s názvem wpn_fn2000_new.dds.


11] Zobrazení počtu munice
V modpacku se ve výchozí verzi nezobrazuje ukazatel počtu munice a jejího typu. Jde o cílenou změnu, která má přispět k většímu realismu. Pokud by se ale našel někdo, komu by tenhle styl nevyhovoval, stačí si rozkliknout záložku doplňků na předchozí části blogu a najít si plugin na přidání indikátoru.


12] Dabing hry
Pokud byste z nějakého důvodu chtěli dát přednost českému nebo anglickému dabingu před originálním ruským, stačí přejmenovat složku characters_voice v gamedata\sounds adresáři.


Další časté dotazy naleznete na scorpions fóru.